Pos system som forbinder din butik med din webshop

Bruger du et pos system i din forretning? Og er det i så fald forbundet med en webshop? I indlægget her giver jeg dig grundene til hvorfor det rigtige Point of sale system er vigtigt for din virksomhed.

Hvilket Pos system bruger din forretning?
Alle forretninger har højst sandsynligt en eller anden form for pos system. Det står for Point of Sales, og helt basalt kan man måske sige at det er en kasseterminal. Netop derfor behøver en forretning sådan et. Nogle butikker kører stadig med et mere gammeldags kasse system. Enten fordi det passer til deres brand eller fordi de bare er tilfredse med at køre det på gammeldags manér.

Dog er der nogle klare fordel ved at have et digitaliseret pos system. Det kan nemlig nemt og hurtigt opdateres så det altid passer til de produkter I har i din butik. Desuden kan det tilkobles din webshops hvis du har en sådan. Det betyder at du altid kan flytte varer fra din butiks lager til din webshops lager og omvendt – i hvert fald rent digitalt. Mange virksomheder bruger Shopify både i butik og online fordi det connecter rigtig fint med hinanden, men du kan også bruge andre platforme.

Et brugervenligt system til dine medarbejdere
Med et godt pos system kan du og dine medarbejdere lynhurtigt gå ind og rette i inventar, tjekke diverse ordrer samt se statikker på salg, antal transaktioner, gennemsnitlig forbrug etc. I kan også lade jeres kunder registrere sig i jeres system når de handler hos jer. På den måde kan de modtage kvittering via email, og I kan finde deres tidligere ordrer i systemet. Det er rart ift at kunne se om de har fået foretaget refunderinger, brugt rabatkoder, hvor mange ordrer de har foretaget hos din forretning, hvilke produkter de har købt etc.

Det er kort sagt en virkelig godt måde at fp noget brugbar info om sine kunder på. Ud fra de data du får igennem pos systemet kan du nemlig målrette marketing emails direkte til den enkelte kunde. Det kan du gøre ud fra sko- og tøjstørrelse, købs hyppighed, stil etc. Systemet kan desuden også vise om en kunde udviser høj tendens til svindel. Der kommer nemlig en advarsel hvis noget har været returneret utroligt mange gange eller der er mistænkelig adfærd. Dette gælder også i online shoppen, hvis det system er koblet op til det. Her kan du se helt utroligt mange ting, og ofte er det ikke butikspersonalet det går ind og kigger så meget på det. Det er oftere e-com teamet, men der er nogle funktioner det er rart at kende til som butikspersonale også.